I den här diskussionen skulle jag vilja börja med att poängtera att plus/minus är långt ifrån allt. Dels eftersom vi har finessen med att inte räkna vid olika antal spelare, men också för att det också beror på när och hur målen framåt respektive bakåt kommer när man ska göra en bedömning. Tänk på att samtliga LHC-spelare på isen får ett minus när SAIK slår pucken i tom kasse.
Men, och det här är det viktigaste. De flesta som gnäller här, inklusive jag själv, gör det med största sannolikhet pga oro för framtiden. I Clubens läge just nu skulle det vara ganska enkelt, och rätt inbjudande, att luta sig tillbaka och inte låtsas om någon kritik eftersom det går så bra nu. För det är ju trots allt poängen som räknas. Eller hur?
Jag vill dock poängtera att man måste fundera över risker och de delar som inte är bra. Vad händer till exempel om förstakedjans spel går i stå under några omgångar. Sånt har en förmåga att inträffa, det vet vi. Och hur slutar matcherna då? Utan en pp-enhet som levererar? Ett backspel som faktiskt är riktigt dåligt långa stunder? För er som är bekanta med riskanalys så kan man ju fundera lite kring just det i LHC just nu...
Sen kan man naturligtvis tycka att hela grejen med att gnälla när det ändå går bra är fånig. Men vi har väl ändå det här forumet för att debattera varandras olika uppfattningar, och inte för sitta bakom skärmen för att blåsa solsken i arslet på LHC eller varandra?
Till sist:
Jag har väldigt höga krav. Topp 4, och chans på SM-guld. Varje år. Dit når man inte med det jag sett i egen zon så här långt.