Leffe wroteexile82 wroteMen jag måste match efter match försöka påminna mig varför Junland är en sån bra värvning. Han är långsam och svag i defensiven och seg i uppspelen. Han måste upp!
Du skojar? Förutom det som orsakade målet i pp så var han lysande idag. En väldigt bra värvning ifall han slutar med allt små slarv som otur för hans del orsakat mål i baken.
Nix, jag skojar inte! Han är fruktansvärt osäker i egen zon, gör det svårt och krångligt och tar märkliga åkvägar och kladdar på tok för mycket. Framåt håller han i pucken för mycket och håller upp anfallet. Att han ligger bakom ett PP-mål i röven idag och mot Frölunda är inget jag baserar mina åsikter på. Jag hade helt enkelt högre förväntningar på honom!
Men du sammanfattar min andemening på ett bra sätt själv:
Förutom det som orsakade målet i pp så var han lysande idag
Säkert, men likt förbannat så är det andra gången på en vecka han ligger bakom ett baklängesmål i PP. Är det lysande som helhet?
En väldigt bra värvning ifall han slutar med allt små slarv som otur för hans del orsakat mål i baken.
Jag håller med, en bra värvning OM han slutar slarva. Men i mina ögon är vi inte där än och därav min uppfattning om Junland.