Det som fastnat hos mig vad gäller den här matchen är vilket jävla bra passningsspel Cluben presterade genom hela matchen. Stenhårda uppspel på bladen på forwards i fart, snygga kombinationer i mittzon vilket gav fri gata in i Frölundas zon, öppnande och snabba passningar i powerplay etc. Att grabbarna hittar varandra så bra redan i omgång 3 lovar mycket gott.
Ingen mer än jag som fick en rejäl klump i magen när Kolarik låg på isen och knappt kunde resa sig upp? Han missade nyligen en hel säsong med knäproblem så där var jag rejält nervös. Som tur är handlade det "bara" om en cross checking i ansiktshöjd, vilket leder till nästa fundering: är det inte så att domarna fokuserar så mycket på dessa jävla petningar med klubborna mot handskarna att de glömmer bort att ta utvisning för övriga förseelser? En vänskaplig klapp med klubban ger en tvåa i ena sekunden medan en cross checking mot ansiktet passerar obemärkt i nästa.
Tanken med de nya, hårda reglerna är god och i teorin skulle de ju generera roligare, öppnare spel, men de ställer ju också ännu högre krav på redan mediokra domare. Frågan är om inte domarnivån blir ännu sämre i slutändan...