Jag är tyvärr inte imponerad. Men låt mig för all del börja med det positiva.
Bra att man gör en satsning på merchandise. Jag ser inga konstigheter i att SHL gör detta centralt och att Inter Sport får sköta det lokalt. Det viktiga är ju att grejerna kommer ut till oss fans och att de håller en hög kvalité. Hoppas LHC får pröjs i slutändan bara.
Tyvärr, som sagt, blir jag inte imponerad av kvalitén. Man ser att det finns vissa riktlinjer för att höja nivån men man har ändå valt att spara in och köra under egen flagg. Alla plagg andas tyvärr serieproduktion och budgetlösning. Inte så konstigt när det är profiltryckaren NEH som ligger bakom, men varför går man inte till CCM eller Bauer i stället? CCM gör ju alla officiella NHL-kläder och matchtröjor och de håller ju som bekant riktigt hög nivå. Hur svårt ska det vara att ta fram NHL-tröjor som dessa? Det är ju riktiga godisbitar och jag kan inte tänka mig att det är annat än dum snålhet som gjort att man inte kontaktat Reebok/CCM. Man får säkert lite högre marginaler hos profiltryckarn men långsiktigt måste det väl vara bättre att sätta en standard som håller högsta nivå? Inte för att vi alltid ska titta på NHL men är nånting de gör riktigt bra så är det just detta.
Shoppen är jag inte heller så imponerad av faktiskt. Tycker SHL gör ett bra jobb med sin hemsida med nyheter, highlights och statistik och allt är mycket snyggt, så varför ska webbshoppen se ut som en dassig B2B-sida från 2003?