1. SAIK - Bra målvakter och seriens bästa anfall. Frågetecken för backarna dock som ser lite tunna ut och leds av ständigt överskattade Frögren
2. LHF - Tyvärr, deras tråkiga skithockey funkar för att placera sig bra. Bättre trupp än förra säsongen
3. LHC - Bra målvakter, riktigt bra backsida och spännande anfall. Tror på en vassare 2:a och 3:e line i år vilket kommer att hjälpa oss
4. HV71 - David Patrasken fyller aldrig Davidssons skor som kapten. Stor spelaromsättning och det tar tid att få ihop. I bästa fall fyra
5. FBK - Osäkert kring målvakterna, starka backar men för talanglösa anfallare. Tror inte FBK kommer tillhöra den absoluta toppen i år
6. Växjö - Tror de tar nästa steg. Spännande spelare på alla positioner. Direktkvalificeras för slutspelet? Jag tror det
7. VFHC - Tror inte att deras succé från försäsongen håller i sig. Laget är kort och gott inte tillräckligt bra. Brister i alla lagdelar
8. MoDo - Svårplacerade men jag tror att Vattenskalle United kan få svårt att få ihop grejerna den här säsongen
9. BIF - Tunn trupp. Brynäs är en skugga av sitt forna jag som vann guldet för två säsonger sedan. Räddas endast av att andra lag är ännu svagare
10. AIK - ...som AIK till exempel. Imponerar inte någonstans
11. ÖHK - Oprövat lag som skrällde sig till kvalserien och skrällde sedan vidare. Har inte förstärkt på långa vägar tillräckligt för att klara sig
12. LIF - Avskyvärda Leksand har på pappret en svagare trupp än den som tog dom upp i eliten. Drömmen vore om skiten äntligen gick i konkurs på riktigt utan att nerlagda skolor, fusk och mygel kan rädda dom igen. Hata skiten!