Leffe wroteSkönt känner jag att vi missar slutspelet. Någon som håller med?
Visst är det bra att vi slipper offra energi och tid på slutspelet men samtidigt tycker jag att eftersom vi är av "original six" till den här turneringen så borde vi faktiskt vara med och slåss om en seger. Sen att det är en lallarturnering med direktkvalificering för "hostande" laget och utan några vettiga KHL-lag samt ett lag från andradivisionen i Sverige är en annan sak. Att den dessutom krockar med landlagsmatcher där lagen inte kan ställa upp med bästa möjliga lag, lex LHC, gör det än mer pinsamt för prestigen som dom försöker bygga upp.
Nu ska turneringen visserligen byggas om och jag hoppas att man kan komma i närheten av vad CL är för fotbollen. Det hade som sagt varit roligt att få glana lite extra hockey i vinter men vi ska inte glömma bort att det är Le Mat som är prio ett. Tänk om nån av våra keepers eller någon annan viktig kugge skulle gå sönder, bättre låta våra konkurrenter trötta ut sig och skada sig istället 😃
Dock vill jag se att vi tvålar dit HV imorgon och lämnar gruppspelet som ett vinnande lag.
Edit. Jag har dessutom funderat på hur balanserade grupperna egentligen är. Hade LHC krossat allt motstånd i till exempel DIFs grupp? Hade DIF gått vidare på det sätt dom gjort i vår grupp? Försäsong som sagt. Men vissa grupper känns lite sämre. Vi har haft HV, Slovan, Jyp och Sparta. Det är rätt hyfsat motstånd ändå.