Mina 2 cent.
Sjögren: Pigg (första två perioderna), tung, helt ok spelsinne. TANK! Jag tror att han kommer komplettera Arlbrandt och Hjalmarsson (bäst igår) riktigt bra.
Tycker inte han är seg på grillorna alls, det är bra "swich" under fötterna på honom. Möjligtvis att det blev segare ju längre matchen gick, speciellt i tredje, beroende på att han blev trött.
Kolarik: Inledde bra. Det var lite "kul som fan med första matchen på stor is" i början. Sedan försvann han mer och mer efter att han inte riktigt lyckades komma in i liret. Han försökte en hel del grejer utan att lyckas. Här tror jag övning ger färdighet (i kombination med en bättre/spelskickligare center). Han kändes lite ovan med att ha tid med pucken.
Junland: Såg ut som han gjorde innan han lämnade men med mer pondus (han hade verkligen pondus) och utan det där lite valpiga och fladdriga liret i egen zon. Stabil.
Rohdin: Gjorde det man förväntade sig av honom. Åkte ösvis med skridskor, delade ut proppar och slet längs med sargerna. En sån där "smygarvärvning" som jag tror faller riktigt väl ut.
Plus i övrigt: Hjalmarsson (bäst på isen), Mange, Hultström.
Generellt minus: GÖR MÅL! 😉 4-1 var smickrande siffror för SSK.