Tänkte ranka spelarna efter hur jag tycker de presterat med tanke på förhoppningarna innan säsongen:
+++++
Rahimi - Helt fantastisk! Hoppas vi får behålla han många år.
Hjalmarsson - Var en del av våran fantastiska första kedja, bara att buga och bocka för allt slit.
Arlbrandt - Tagit några kliv från ifjol, tvåa i skytteligan och producera i slutspelet, mycket bra.
Johansson - Började säsongen dåligt men har sen dess hittat tillbaka, bäst när det gäller dessutom.
Hävelid - Han defensiva jobb är obeskrivligt.
++++
Salmonsson - Övervägde att ge han en femma, men njaah... Han höll bara den nivån under kvarten.
Almtorp - Har varit väldigt nyttig. Såg inte den komma innan säsongen.
Söderberg - Sorry, men med hans slutspel (1+1) så kan jag tyvärr inte ge han en femma.
Bäckman - Tagit ytterligare några kliv men sätter inte så stora avtryck.
Karlsson - Sliter mycket i den undanskymda. Viktigt roll i PP dessutom.
+++
Lorentzon - Prestera det jag hade förväntat mig.
Lindhagen - Gör ett helt okej jobb, synd att han inte gjort några fler poäng.
Andersson - Gör det i slutändan okej ändå. Fick en tuff start. Bra backup, allt jag krävde.
Pavlikovsky - Exakt som jag förväntat mig. Kommer nog inte komma ihåg han om 1 år.
Fish - Ja, sätt till förväntningarna så har han väl gjort det bra. Kör dock för mycket solo.
++
Figren - Hade förväntat mig mycket mer av honom. Hans kvart räddar han från en etta.
Himelfarb - Trodde verkligen han skulle kunna axla en andra centers roll, men nej, 9+7 duger ej.
Grillfors - Trodde han skulle va topp 3 i Cluben bland backarna, men han blev inte ens topp 4.
Nermark - Hade förväntat mig lite mer än 1+3. Trodde han skulle ta större kliv.
Zackrisson - Hela andra kedjan var under all kritik, så som Zacke.
+
Hultström - Hade förväntat mig lite mer av Mange kopian. Sen läcker han bakåt!
Goren - Underpresterar i grundserien, gör det okej i slutspelet. Hade mycket högre förväntningar.
-
Weinhandl - Sätt till förväntningarna har han tok underpresterat. Sen tror jag det beror på skador men det är en annan femma.