Hade det varit Norrena som fortfarande stått i mål så hade det inte varit några som helst problem att föra diskussionen om att skillnaden mellan en målvakt som gett laget chansen att vinna och en som inte gjort det i en sån här match. Nu står Engstrand i mål, och eftersom han är egen produkt och eftersom han gjort det bra tidigare under säsongen så kan man tydligen inte lasta honom för att han släpper in en puck som han borde tagit... Eftersom den här tråden handlar om Semifinal nummer 5 så påstår jag att Engstrand sätter LHC i ett jäkligt dåligt läge i matchen genom ett svagt ingripande vid ställningen 1-1 som leder till att det blir 2-1 och LHC får uppförsbacke i ett läge där vi är med i matchen på ett bra sätt ändå. Det är hela saken.
Det finns såklart en massa att säga om säsongen i allmänhet och slutspelet i synnerhet, men nu handlar det väl ändå om dagens match?
Jag skriver inte det här i affekt på något sätt, då jag nog ändå någonstans trodde att säsongen skulle ta slut idag. Även om jag såklart hoppades på något annat... Jag tycker hela laget, givetvis inklusive Engstrand 8) , har gjort ett väldigt bra slutspel. Vi skickade HV åt helvete. Vi pressade seriesuveränen till SD i 4 av 5 matcher. "Nöjd" vägrar jag skriva tills bucklan har bärgats, men det har varit jävligt bra. Resten spar jag till någon sammanfattningstråd.