karlstaden wroteJag tror att det blir betydligt tuffare för LHC denna gång, tycker ni har haft mer än lovligt flyt med många mål och har sårt att se hur ni skall kunna stå emot Skellefteå i längden.
Jag tycker faktiskt flytet har kommit och gått. I den första matchen fick SAIK 1-0 enkelt mha Gorens slarv. 2-0 kom vi studs på Hjalmars klubba. Sen kan man förstås inte säga annat än att domarna bjöd oss på 2-2, men å andra sidan skulle Goren aldrig varit utvisad vid 2-0, så det får räknas som jämnt skägg där.
I går var det lite tvärtom. LHC får in 1-0 via en skellefteåback. Och tvåan vallas via målvakten. Så tjaaa... Flytet tycks vandra något mellan lagen.
Sett till matcherna överlag så för skellefteå spelet och har mest puck, men så här långt är antalet kvalificerade målchanser ganska jämnt fördelat. Vilket tyder på att LHC är konsekventa i försvarsspelet.
Jag håller absolut med dig om det varit underhållande hockey i båda fighterna. Det enda som retar mig ordentligt så här långt är de uppenbart planerade påkörningarna av Christian Engstrand i match 2. Där förväntar jag mig att domarna stämmer i bäcken.