Underbar seger! Finns inget bättre än att vinna såna här bataljer.
Har precis sätt straffsituationen igen, och den är inte mycket att diskutera. Starkt att kämpa tillbaka underläge dessutom. Kändes som att HV ägde matchen totalt efter sin snabba vändning. Men sen gör vi det starkt som sagt.
Tycker man börjar se vilka spelare som kan steppa upp när det gäller. Ser framför allt skillnad på Robin Figren och Lee Goren. Tätt, tufft och grinigt, och då kommer dom här grabbarna till sin rätt. Almtorp visar också att han vill vara med och leka. Över huvud taget så tycker jag hela laget höjer sig.
Jag vill se lite säkrare spel av Engstrand. Det ser lite spretigt och flaxigt ut emellanåt.
Slutspelets lirare i LHC så här långt tycker jag dock är Simon Hjalmarsson. Bra passningar, bra avslut och lägger inte fingrarna emellan i det fysiska heller. Men många är bra. Rahimi, Mange, Bäckman... Ja, de flesta. Igen.
Är dock inte nöjd med Lindhagen. Efter dagens match tror jag inte jag behöver förklara varför jag ifrågasätter den förlängningen. Inget ont om Lindis som är en kul kille, men jag tycker helt enkelt inte att hans spel håller tillräckligt hög nivå.