Vilken jävla skandal! Men då så vet vi att det är fritt fram att sträcka sig in i båset och sopa till en HV-spelare vid behov. Det kostar inget mer än matchstraff. Vinnerborg gör som vanligt en pajas av sig själv. Och när vi ändå är inne på pajas så blir det clownnäsa till Elias Fälth som får en liten touch av Figge och kastar sig ner som en korsfäst Jesus på isen. Bara för att spela i nästa byte. Ryktesvis så fick han en skaplig sågning för det av Carl Söderberg i C More. Bra.
Men till resten... Så häftigt! Vilket drag! Och vilken styrka laget visar! Jag såg inget av den där "akademiska" och lite lätt bekväma hockeyn som LHC har anklagats för. Tvärtom så la ingen fingrarna emellan utan visade att LHC kan vara sjukt jobbiga att möta. På ett sätt är det dock lite irriterande; varför kan inte det där komma fram oftare? När tom Mange och Hultström smäller på, då är laddningsnivån hög. Och när sen också Nyström på Expressen tycker att det är helt okej att Engstrand smockar på Carlsson, ja då vet man att Cluben gjort det bra. Han är skön så där Engstrand. Den typen av attityd har jag inte sett honom visa tidigare. Dessutom är han ju hur bra som helst idag.
En gedigen insats av LAGET, och det är svårt att plocka ut enskilda spelare. Men jag vill plussa för Hjalmarsson som både passar, gör mål och spelar fysiskt. Liksom Sebastian. Och så Mange. Han har fått en del smuts av mig både denna och förra säsongen. Idag visar han varför han rankas som en av Europas bästa backar. Och sen har vi "arvtagaren", Mattias Bäckman. Klockren. Och Salmonsson. Och... Jag skulle kunna räkna upp hela laget. Det är helt enkelt en lysande laginsats.
Lee Goren är förresten en väldigt bra tekare.
Till sist. Eftersom David Petrasek så gärna ville bråka med Söderberg i förra matchen så hälsar den administrativa avdelningen att möten med Söderberg måste bokas via sekreteraren. Han heter Lee Goren och har kontor framför HV's mål. Dit är alla HV-spelare välkomna när som helst.
Ni är ingenting - vi är Linköping!