Några snabba reflektioner av det jag precis sett. Utvisningarna LHC tar lär knappast bero på att man går på kropp, utan snarare att man inte hinner med i spelet. LHC är alldeles för passiva, och framförallt backarna som väntar ut motspelarna. Vad förväntar man sig? Att de ska tappa pucken i LHCs zon och så ordnar sig allt?
Jag vet inte vad tränarduon gjort med spelet egentligen, för det LHC jag ser på matchbilderna är inte det LHC jag såg ifjol. Då var man inte passiva, man gick på kropp, och man lallade inte med pucken i egen zon. Det finns två spelare som inte går att känna igen i LHCs nya spelidé och det är Patric Blomdahl och Sami Torkki. Det gick alltid att känna igen dessa två spelare förut med det fysiska spelet. Men nu? Icke. LHC har inget som heter fysiskt spel längre.
GP sa att han inte har vänt på för många stenar, men det ser verkligen så ut! Oscar Ackeström fick svidande kritik i Corren idag, och man skyllde två av målen på just Acke när han gick bort sig två gånger om. Och det där känner jag även igen från Frölunda matchen. Det känns som att hela laget, och framförallt backarna ska lära sig vad man gör och inte gör i ett intensivt skede i matchen. Det är dags för rannsakan som heter duga nu!