Vi får nog glömma topp4 men det kanske är till vår fördel då vi presterar bättre på bortaplan. Det här var direkt pinsamt och att vi säljer oss första 10 straffar oss stenhårt. Sen tycker jag inte AA ger oss chansen heller när vi tuggar på för reducering. Calle lägger en lam straff och vips har vi 1-4 i arslet istället för 2-3. Tack och god natt. Det är helt sinnessjukt hur dåliga vi är på straffar trots en extremt hög individuell nivå på vissa av våra tekniker. Tur att förlängningar i slutspelet inte avgörs så.
Finns 2 lirare jag vill plussa på från igår: Salle och Rahimi. Salle gav aldrig upp. Tutade och körde som en idiot. Fick utdelning och tände laget. Skönt att nån kliver fram när hela laget är under isen. Rahimi är lätt bäste back. Han spelar stenhårt och satan i gatan om hans open ice-försök hade träffat SAIKaren, då hade dom fått skrapa upp killen.
Domarna var dåliga med kan tilläggas. Solklar crosschecking i ryggen på en av våra spelare strax innan SAIKs 0-1 mål. Sen ska tilläggas att vårat 3-5 mål skulle ju blivit till BP för oss egentligen eftersom domarna missar Calles solklara crosscheckingar i huvudtrakten på SAIKaren framför mål. Så det går väl jämt ut då. Men det säger en del om nivån på svenska domarkåren som allt oftare gör en dålig insats.
Sen undrar jag om det är någon mer som lagt märke till hur Calle får dras med mycket hårdare bevakning av motståndarna än den generealla Es-spelaren utan att det blir repressalier? Hakningar, fasthållningar etc. är vardagsmat för honom och jag förstår att han blir frustrerad.
Aja, 8 matcher kvar. 24 poäng att spela om. Jag vill se att vi tar åtminstone 12 poäng och bryter denna förlustsvit illa kvickt.