Jag vill först och främst tacka mina hjältar i de blå matchställen för en natt med taskig sömn. Hoppas dom själva sov lika jävla illa. Det finns inte en enda ursäkt till gårdagens magplask. Hur fan kan man låta jumbon komma ut och förnedra oss i vår egna borg? Tydligen räcker det med att vara tabelljumbo för att vinna över LHC. Rögle slog oss nyligen som jumbos och nu var det Timrås tur. Grabbarna har tydliga problem med inställningen. Och jag lägger till viss del ansvaret på lagbyggare Melins bord. När det äntligen börjar dra ihop sig för slutspel så pallar vi inte att tända till och slåss om placeringarna. Spänna musklerna, vissa att nog fan kan ni räkna med oss.
Vi har haft vår formtopp är jag rädd för och då spelade vi som ett SM-guldvinnarlag, tyvärr startar inte slutspelet i mellandagarna.
FBK 1-4, HV 5-4 och SAIK 6-0. Resultat som i slutet av februari skulle skrämma skiten ur alla lag. Men nu i efterhand känns det som en bugg i systemet.
Jag vill så gärna tro att Weinis fixar det här och kan komma tillbaks efter landslagsuppehållet men man har väl blivit luttrad och inser att vi inte kommer få till en producerande andralina i år. Hoppas slovaken kan frälsa.
Engstrand har otur just nu. Hallins och Crippes mål är skitmål. Riktiga jävla turmål. Målen i boxplay är inte heller Chrilles fel. Vi såg ut som ett pojklag i den spelformen.
Aja, jag hoppas Melin plockar fram ett ess ur rockärmen imorgon och får grabbarna att inse allvaret. Vi bara måste hitta tillbaks till vinnarspåret igen. Jobba upp en liten streak och få den där ack så viktiga medvinden i seglen igen. För imorgon kommer det knappast att funka med att lira med en skridsko, AIK lär vara fulla av självförtroende efter gårdagens vinst.
Tröttsamt att höra att spelare ses på krogen under pågående säsong, det ska fan vara kompanistryk för sånt beteende.