Leffe wroteJacko wrotehttp://hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=1265735
Rätt intressant att läsa denna tråd där Bruins fans diskuterar Söderberg vara eller icke vara i Boston till nästa år... Förvånadsvärt många "haters" som är fast beslutna att Söderberg aldrig kommer komma över till NHL & att han inte skulle ta en plats ändå om han kom över, att han gott kan stanna resten av sin karriär i elitserien, Bruins behöver inte den "gamlingen" blabla osv.
I LHC's ögon så hoppas jag, lite egoistiskt, att de har rätt 🙂 men mer realistiskt är väl att han åker över till nästa år, får han ingen chans i Bruins så lär något annat lag fått upp ögonen för honom och byta till sig rättigheterna...
I oktober var dem alla negativa och jämförde honom med Brunnström medan dem nu vill ha han och frågar sig ifall han skulle kunna komma över ifall vi åkte ut tidigt i slutspelet... 😃 så uppfatta jag det av det jag läste 😉
Hehe, ja "hatkommentarerna" minskade ju längre fram man kom i tråden märkte jag (postade denna länk när jag var halvvägs in i läsningen sida 7 av 12 😛). Men många "hatare" vart ju bara tillsagda att sluta kommentera tråden om de inte är intresserade. Det verkade ändå vara en hel del blandade känslor i den tråden bland Bruins fans! Folk anmärkte på att han var så "gammal" och att han därför inte var något att ha, att de var frustrerade på honom att han sagt ja innan till NHL och sen ändrat sig så folk gett upp hoppet och även att han har skada på ögat som lär påverka det snabbare spelet i "split vision" i NHL. En intressant sak som jag insåg när jag läste genom tråden var att någon kom med informationen att Bruins bara har Söderbergs rättigheter fram till 1e Juli, sen blir han en UFA (unrestricted free agent), så frågan är om det verkligen är en självklarhet att Söderberg hamnar i just Bruins, de har rätt så tajt på sina centerpositioner. Söderberg har ju öppet sagt att går han över till NHL så är det viktigaste att han går till en klubb som tror på honom och han får en framträdande roll (& envägskontrakt). Jag som Red Wings fan hoppas att de är med i budgivningen isf, tror han skulle kunna blomstra fram likt Franzèn gjorde i "svenskkolonin" så kan de ha valet att lira Zäta/datsyuk ihop.
Men ja, givetvis håller jag alla tummar, fingrar och tår att Söderberg blir kvar i LHC (och att Malmö ej går upp i elitserien närmsta 15 åren så vi blir förstavalet att komma "hem till" om han nu drar iväg till NHL). Än mer hoppas jag på framgångar i kommande slutspel, om Söderberg (ihop med en frisk Weinis?) tok sprattlar till oss ett SM guld iår så kan jag unna honom helt och hållet att dra till NHL nästa år! 😃 :lol: