Jag hade ärligt talat inte gråtit floder om man inte ersatte Hävelid alls, om han nu beslutar sig för att lägga av. Visst skulle det vara ett avbräck att tappa den rutinen, men talangmässigt ser det riktigt bra ut på backsidan. Om det nu är så att Cluben kommer skära på lönebudgeten till nästa säsong så ser jag helst att allt krut som finns läggs på två centrar och en forward.
Mange håller den här nivån minst 1 säsong till, det är jag övertygad om.
Bäckman har utvecklats fantastiskt och kommer troligtvis vara ännu bättre nästa år.
Rahimi rätade ut alla frågetecken jag hade inför säsongen och blir en rejäl klippa även nästa år.
Grillfors kanske inte producerade som förväntat, men har varit stabil, och jag tror han blir bättre nästa år.
Hultström och Lorentzon kommer iaf inte bli sämre :wink:
Det som dock händer är att Jesper Pettersson kommer tillbaka och det han visade under sin skadefria period lovade gott. Efter en sommar med Lasse Thörnholm kommer han vara ordinarie bland 6 backar, det är jag helt övertygad om. Lägg till Jonathan Nielsen som gjort det väldigt bra i Södertälje och som säkerligen inte hade varit sämre än t ex Lorentzon så har vi bra bredd på backsidan.
Jag är inte så naiv att jag tror att två tonåringar kan axla Hävelids roll, men ska vi se till den här säsongens problem så har bristen på offensiv bredd varit betydligt större än backsidan. Då jag inte tror att Zacke och Goren lyft några jättelöner lär det heller inte lösgöras så mycket pengar i och med att de sticker. Om Hävelid slutar hade jag därför hellre använt de pengarna (runt 150k/mån eller?) för att skaffa rejäl bredd på toppen bland forwards, vilket i år innebär 2 centrar och en vinge (kanske 2, beroende på hur man resonerar kring Weinis).