Jonteman wroteEtt realistiskt scenario jag gärna ser för de två första linorna är:
Hjalmarsson - Engqvist - Arla
Engqvist hade varit en klockren värvning, 09/10 var han helt jäkla fenomenal mot oss i slutspelet och hade säkerligen varit en bra ersättare till Söderberg. Bra tekare dessutom som oftast ligger strax över 50%, jämfört med Söderbergs 40% i slutspelet och strax under 50% i serien.
Det som talar för en värvning är att han nyligen blivit farsa, kanske vill han komma närmare familj och vänner. Hem till tryggheten och Sverige?!
Vi brukar ju vara ett bra alternativ för spelare från Stockholm, och AIK lär han aldrig sätta sin fot hos.
Ahlberg wroteVidell: Ja, tack! god för 35-40 pinnar per säsong och perfekt som både LW och RW.
Micke Johansson: Ett stort nej tack. Skadebenägen, dyr och reject av FBK. Finns inte en chans.
Ser gärna också Videll, Weinhandl - Pajen - Videll hade varit otroligt intressant att skåda.
Rätta mig om jag har fel angående Johansson, han kan tydligen centra. Men har väl inte lirat som center speciellt mycket senaste tiden? Oftast lirat forward vad jag sett under hans tid i Färjestad senaste säsongerna.
Är mycket tveksam till en värvning av Johansson, har dessutom problem med höften och har dragits med besvär ända sedan sin sejour i AHL 09/10.
Pajen, Videll & Engqvist? Ja, tack!