Mitt första inlägg här på forumet får givetvis bli i Silly-tråden. Har ruvat på lite funderingar som jag gärna vill dela med mig av.
Daniel Rahimi bör vi också skriva ett längre kontrakt med, en oerhört trygg och lojal spelare som blivit en personlig favorit hos mig. Underbar i defensiven, och han har fortfarande en fin +/- statistik. Jag tror även att Rahimi trivs i den större roll han fått i Cluben, agera Hemlin!
Likaså bör vi försöka signa upp Johannes Salmonsson på ett längre kontrakt. Han är i perfekt ålder, och har också blivit en stor personlig favorit. Egentligen har han alla egenskaper som krävs för att bli en riktigt bra hockeyforward; farten, storleken, tekniken och spelsinnet. Om han bara finslipar sitt skytte en uns, och blir jämnare i sitt spel, så har vi i honom definitivt en spelare god för tjugo mål i Elitserien. Jag känner mig trygg i Weinhandl och Salmonsson som ytterforwards i en eventuell andrafemma nästa år, med en passningsskicklig center mellan de två kan det bli stor succé.
Dessa två spelare, tillsammans med Christian Engstrand, borde vara de som Hemlin är mest intresserad av att skriva längre kontrakt med. Vidare tycker jag att ett lag nästa säsong skulle kunna se ut som följer:
Engstrand (Andersson)
Kommentar: Känns helgjutet!
Mange - Bäckman
Grillfors - NY
Hultström - Rahimi
Pettersson - Nielsen
Kommentar: Även om Hävelid är en stabil elitserieback, är han förmodligen relativt dyr för sin ålder. Jag har gillat Hävelid under alla säsonger i LHC, och tycker faktiskt att han genomgående varit den mest jämnt presterande backen. MEN, jag ser ingen plats för honom i nästa års lag. Detta om vi vill investera i en etablerad tvåvägsback, samt låta Jesper Pettersson och Jonatan Nielsen kunna utmana på allvar. Dessutom finns ju även Anton Karlsson och Bobbo Petersson som knackar på dörren. Detta innebär också att jag vill att man försöker bryta med Lorentzon, han är visserligen stabil och mycket sympatisk som person - men det känns som att han med nöd och näppe klarar av elitserietempot. Jag tror att många allsvenska klubbar skulle vara intresserade av hans tjänster.
Hjalmarsson - NY - Arlbrandt
Weinhandl - NY - Salmonsson
Almtorp - Himelfarb - Vrana
Karlsson - Lindhagen - Figren
Fish, Nermark
Kommentar: I och med att jag vill ha upp Vrana i åtminstone en tredjelina, blir formeringen på följande vis. Nu ryktas det ju om att Himelfarb eventuellt skall lämna, och om så är fallet, tycker jag inte att han behöver ersättas. Då kan vi med fördel låta Almtorp centra tredjefemman och istället spela in Fish i en tredje femma. Känns som att vi måste våga att släppa upp våra juniorer även på forwardssidan (som vi ju börjat göra med fördel på backsidan). I övrigt tycker jag att fjärdefemman ovan känns gjuten, här finns både offensiv och defensiv kompetens. Första- och andralinen tycker jag att vi har klockrena ytterforwardspar, och nu gäller det som sagt att hitta två klasscentrar så ser det lovande ut!
Heja Cluben!