Någon mer än jag som är kraftigt trött på att hela journalistkåren för propaganda mot fighter i es?
Är det ok som igår att en större och starkare Jacobsson står och matar slag på en knästående stjärna i vårt lag? Detta leder till 2 min för båda. Att sedan goren går in som tredje part borde väl gett ett matchstraff. Men han markerar iaf att det inte är okej.
Är dessutom otroligt less på den där fjantnämden som inte kan någonting alls om hockey! Ta in en erfaren fd spelare som tex Sudden. Han hade ju en egen livvakt i många år i form av domi. Farliga tacklingar som tex sebbes ifjol ska rendera i avstängning men låt spelarna göra upp tex Rahimi vs Jacobsson. Okej med ett matchstraff men sen är det bra!
Om vi ska tuta i den kommande generationen att detta är familjeunderhållning och att man ska vända andra kinden till så kan jag bara säga: lycka till mot mot canada mfl i fortsättningen! Då hjälper det inte att grina och säga att mamma säger att man inte får göra så! Vill man ha guld måste man vara inställd på att skydda sina kompisar.
Hockey ÄR en tuff sport!! Tycker Nyström och ros mfl borde börja följa damhockey eller innebandy istället!
Vad tycker ni andra? Ska fighter tillåtas och vad är ett rimligt straff?