East wrote6-0 grymt, men slappna inte av vi har inte vunnit något än. Någon som såg preskonferensen? Roger Melin börjar med att be om ursäkt för det som speakern sa efter matchen, han hade tydligen "tackat för utskåpningen av skellefteå". Tycker att det är bra gjort av Roger för det kan vända fort, fötterna på Jorden.
Skrivs inte mycket av värde, mest gnäll över vår speaker. Hur löjligt det är med spelarpresentationerna, samt töntigt att denne säger förnamn på spelaren som gjort mål och publiken skriker efternamnet. Hur dålig vår publik var och hur partisk kommentatorn var.
Vad bra att ni tog upp ämnet för det är faktiskt som jag gått och grubblat på ett bra tag angående vår speaker, blir bara mer och mer irriterad på honom för varje match jag går på. Har killen fått en stroke? Sjukt jobbig och fjantig röst. Jag förstår vad han försöker göra, dvs härma de "häftiga" NHL presentatörer & hur de presenterar spelare med väldigt utdraget tal â la "let's get ready to ruuuumbleeeee" vis då show sätts i fokus mer än det som sker på isen. Men seriöst, det håller inte i Sverige & det låter hur löjeväckande och amatörmässigt som helst. Jag står mest och skäms när spelarna kommer in eller efter en målskytt ska presenteras, känns inte så professionellt. Snubben kunde ju inte ens rätta namn på första femman när de skulle presenteras idag utan yrade om att zacke och himelfarb skulle lira med calle, värdelös personifierad. Hoppas att Melin reagerade häftigt på hans omogna och oprofessionella babbel som han nämnde i presskonferensen, så de sparkar hans arsle nångång... Sorry för mitt "spy galla" inlägg här, men något jag gått och varit irriterad på en lång tid nu. Är det ingen som har samma tankar om detta, förutom ovanstående SAIK fansen? 😛
Men ja, nog med gnäll! Inte mycket angående det som sköttes på planen att klaga på idag. Mycket handlar om att väl få in puckarna så vågar man spela ut. Tror även att det offensiva spelet och att det gjordes så mycket mål idag är stor del att vi har tillbaks Engstrand i buren vilket förmedlar trygghet ända ut i lagspetsarna. Känns som hela laget spelar med en helt annan pondus med honom i målet vs. Andersson. Äntligen börjar man kunna gå nöjd ifrån Cloetta Center igen! Bara hoppas att hemmaspelet fortsätter såhär, bortaspelet har vi varit bra säsongen igenom. Jaja, wall of text... Tack för en härlig kväll LHC! Förhoppningsvis kan vi i framtiden locka fullsatt mer än till bara HV matcherna. ^^ (5900 i publiksiffra i TOPPMÖTE ihop med speakern var dagens enda dåliga).