köttet wroteLukkinen wroteOm hallen fylls på bra mot HV71 har jag svårt att se att Cluben gör fel.
Jag håller med. Men jag tvivlar på att man säljer särskilt många biljetter för 380 kronor.
Går man in och kollar på ticnet.se så är det knappt några dyra biljetter kvar, så rent kortsiktigt, ekonomiskt för denna match gjorde de helt rätt i att höja priset. Att dyraste matchen under serien är den matchen som går på en fredag, som dessutom är klämdag mot just HV är förståeligt. Jag tror att trots dessa höga priser så kommer det nog bli i princip utsålt. Framför allt om vi tar och knäpper skadedrabbade FBK på annandagen.
En annan aspekt är ju att i just denna match kommer det vallfärdas från kyrkorna och de kommer sonika att ge LHC en stor slant av deras kollekt. Perfekt i mina ögon!
Jag personligen tycker det är väldigt bra med dynamiska priser men det gäller att verkligen pusha ut detta så att den stora massan blir medvetna om att man kan ta med familjen och se hockey relativt billigt en tisdag mot något skitgäng såsom Timrå/Växjö. Önskar man istället se en match på en lördag mot ett topplag så får man gräva djupare i plånboken helt enkelt. Där har man då ett val att göra. Jag tycker man alltför sällan ser reklam i stil med "Gå och se LHC med hela familjen för 499 kr".
Jag önskar alternativ för snåljåparna som ställer sig på ståplats enbart för att det är billigast. Går det inte att erbjuda sittplatserna längst ned till samma pris? Ståplats tycker jag man ska välja för att man älskar att stå med likasinnade LHC-beroende gaphalsar och inte för att det är billigt och sedan stå med armarna i kors och sura över att folk låter runt omkring en.