Ndur wroteOkej, själv tycker jag att det är en väldigt skillnad att acceptera att man inte vinner varje match man spelar mot bottenlagen eftersom det faktiskt inte är så stor skillnad och att säga "jag är en förlorare och är nöjd med det". Min kommentar var främst avsedd att påpeka att kvalitetsskillnaden mellan Timrå och LHC (eller mellan AIK och Färjestad eller Växjö och Luleå) inte är så stor att man kan begära vinst varje gång man möts.
Jag förstår hur du menar. Men jag tror nog du förstår vad jag menar också. Kvalitetsskillnaden mellan LHC och Skellefteå är inte så stor att man bara kan avfärda förlust som "svår match". Det är åt båda håll. Fast jag tycker man kan begära vinst på hemmaplan mot just Timrå och Rögle. Det är bottenlag och vi ska vara bättre än dom. Särskilt hemma.
Intressant det där med bra och dåliga matcher för övrigt. Mot Färjestad häromsistens så tyckte jag vi gjorde en bra match trots torsk med 3-2. Idag tycker jag inte vi gör någon match att minnnas, och ändå vinner vi med 5-2. Det säger nog tyvärr mer om Timrås kvalitet än om Clubens.
Vi gör en hygglig insats i PP för en gångs skull. Det som ställde till det lite i den spelformen i dag är annars tekningarna. Vi är bara nia i tekningsligan med 48,93%. Det är inte så bra. Himel är den enda spelaren i Cluben som vinner fler än hälften av sina tekningar.
Låt mig för formens skull också påpeka att mitt tidigare inlägg om mv-problem inte var avsett som en diss mot Högberg, utan mer att hela mv-uppställning är väldigt svajig i Engstrands bortvaro.