Det enda som gör att jag inte är vansinnig just nu är att jag mer är oroad. Jävligt oroad. De första rapporterna säger tre-fyra veckor, och om det stämmer så ska vi vara jävligt tacksamma, då ledbandsskador (vilket också kunde vara korsband) lika gärna kunde ha betytt hej då för säsongen.
Problemet är att man kan torska rätt många poäng på tre-fyra veckor. Och det lär vi göra med Andreas Andersson i mål. Det stinker verkligen osäkerhet om människan och hans målvaktsagerande, vilket knappast lär göra underverk för de försvarare vi har. Inga namn nämnda hostmangejohanssonhost.
Jag tycker inte om att vända kappan efter vinden, men i det här fallet gör jag ett undantag: LHC borde seriöst överväga att signa en lockout-målis under den period då Engstrand är borta (om det är så att han är borta en månad eller längre). Pengar som borde ha lagts på en andracenter (det är smärtsamt uppenbart idag att vi saknar en sådan) måste dock nu eventuellt gå till en målvakt. Fan så olycklig och så jävla kostsam som den här skadan kan bli.
Engstrand - bli hel så fort som möjligt!
Korta punkter om matchen:
- Mange Johansson - BYTE! Eller bänkning. Nu. Det här håller inte längre.
- Avsaknaden av en andracenter och en powerforward kommer att kosta LHC en hel del poäng, för att inte tala om chanser i ett (eventuellt) slutspel.
- Almtorp i en offensiv kedja är ungefär lika givande och produktivt som hårvax och hårspray är för Mark Levengood.
- Oavsett spelarunderlag så är det aldrig, under några omständigheter, acceptabelt att förlora med 0-5 i sin hemmaborg.
- Oavsett spelarunderlag så är det aldrig, under några omständigheter, acceptabelt att förlora med 0-5 i sin hemmaborg, på det sättet som man förlorar på. Ynkligt!