Jag brukar ju kunna vara gnällig, och efter andra perioden kunde jag också skrivit under på skitmatch. Men faktum är att vi gör en jäkligt bra bortaperiod i tredje. Okej då, lite mer framåt kunde vi kanske kräva, men försvarsspelet är lysande stora delar av tredje. Till skillnad från andra perioden. Den var verkligen helt jävla skandalöst dåligt. Men här är det bara att skriva under på 86:ans inlägg: Engstrand! Vilken jävla hjälte!
I en period där Clubens försvarsspel får en hönsgård att framstå som ett under av struktur så kliver han fram. Mannen från Linghem. Jävlar så roligt att se! Han gör det jag inte trodde att han skulle fixa. Han vinner matchen åt oss. Det hade inte varit orättvist med 5-1 på tavlan efter två. Men istället står det 1-2, och då krävdes det 2 mans överläge för Växjö för att skjuta hål på Engstrand. Det är fantastiskt!
Sen tycker jag som sagt ändå att man skärper sig i tredje, och minskar ner rejält på Växjös riktigt heta chanser. Hävelid visar att gammal är äldst och är en gigant i egen zon i tredje perioden.
Tycker lite synd om Jan Urbas i Växjö. Först skallar han in 0-1. Sedan står han i vägen och ger Hjalmarsson jätteläget till 0-2. Känns troligen sådär...
Trodde att tanken med 4 domare var att en av HD skulle hålla koll på dumheter utanför det direkta spelet. Idag missar blindstyrena bland annat 3 helt solklara höga klubbor. Men det är klart, Sjöberg var inblandad. Då blir det aldrig bra.
Men hur dåliga domarna än var så går ändå priset för dagens sämsta insats till den sjukt dåliga kommentatorn på C More. Inte bara helt Växjöfärgad utan också okunnig. Tomte!