Nu spegar 1-5 inte på något sätt matchen men det vet väl alla som sett den. Timrå har flyt vid målen men det gör givetvis inte LHC spelarnas beteende mer rättfärdigt. Bara titta på deras laguppställning och tänka att de gör 5 mål i vår hemmaarena. Bara det är så jävla pinsamt.
Powerplay spelet måste bli bättre omedelbart. Jag misstänker att en stor orsak är att vi helt enkelt har dåliga powerplaybackar. Mange glassar runt på en skridsko och slår han inte felpass skjuter han någon annanstans än på målet, Hävelid har ett bra skott men är ingen direkt powerplayback som ska styra ett powerplay. Bäckman och Hultström är inte där än. Vår bästa back idag, Grillfors, fick lira powerplay först i tredje när Hultström bänkades. Han går före alla våra övriga 4 backar i powerplayhierakin idagsläget enligt mig. Gillar även att Grillfors inte är sen på att följa med upp i anfallen. Är grunden i det LHC jag vill se, där backar hela tiden fyller på i anfallen. Detta förutsätter dock att forwards kan täcka upp bakåt.
Bara Jämtin som kan bli utvisad när en spelare åker på en stillastående Jämtin och ramlar. Klart Jämtin är skyldig på något sätt och förtjänar en tvåa. :roll: Domarkåren är så pinsam så jag saknar ord. De klarar inte av att vara objektiva iallafall den saken är klar, m a o klarar de inte av sitt jobb.
För att sammanfatta, dålig match, nonchalant och oacceptabelt agerande, uruselt powerplay.