Jag tycker det börjar kännas sorgligt att se Mange dessa dagar. Man vill minnas hur bra han har varit hela karriären och inte denna skugga av vad han en gång var.
Samtidigt som man tänker på det så märker man lite vad problemet med LHC's backuppsättning denna säsong är. Det finns i dagsläget inga backar som kan vara de dominerande spelarna som resten av laget kan luta sig emot.
De rutinerade (Mange, Hävelid) börjar bli för gamla och är inte längre bra nog för att dominera spelet.
De "medelålders" (Grillfors, Rahimi, Lorentzon) är helt enkelt inte bra nog att vara de dominanta.
De unga (Bäckman, Hultström) är för färska och ännu inte redo för att ta den dominanta rollen.
Detta anser jag vara ett stort problem. Ledningen har lagt ett för stort ansvar på de åldrande Mange och Hävelid att kunna fortsätta vara dominerande spelare och därmed endast brytt sig om att värva in "kompletterande" backar som inte är kapabla att axla ansvaret nu när det visar sig att åldern tar ut sin rätt.
Detta är något som inte är möjligt att korrigera under säsong, så det är bara att hoppas på att de rutinerade vaknar till liv igen. Eller att de unga utvecklas snabbare än de egentligen bör behöva och kan ta ett större och större ansvar ju längre säsongen går.
Jag sätter inget större hopp att Grillfors, Rahimi eller Lorentzon ska utvecklas något särskilt. Jag tror helt enkelt att de inte har kapacitet till det.
Vad tror/tycker ni andra?