13ulow wroteDe jag markerat med fet stil är de som kan påverkas av hans storlek, alltså 6 av 11. Jag kommer inte ihåg hur alla dessa gått till men han kanske inte är så mobbad som man kan tro när man bara hör "11 utvisningar".
Nu förstår jag inte hur du resonerar riktigt här. Om det nu är så att 6 av 11 utvisningar är felaktiga så är det ju ett jätteproblem. Det är ju i så fall fler än hälften av utvisningarna som han egentligen inte borde haft. Vilket bevisar en av mina huvudteser vad gäller Elitserien: domarna är på tok för dåliga.
De 3 som jag direkt kan komma ihåg är feldömda, utan att ens behöva kolla repriser, är de båda boardings som han åkt för (mot Brynäs och HV71). Båda är klockrena tacklingar. Båda är feldömda. Samma sak med den cross-checking han åker för mot Modo. En cross-checking kräver att man använder klubban (annars är det ingen cross-checking). I det här fallet puttade Rahimi till Modospelare med handsken (och stackaren föll som en död svan). Feldömt. Och när jag skriver "feldömt" här så menar jag inte att det varit tveksamt, utan helt fel.
Låt oss nu säga att vi kan addera 3 tveksamheter till dessa 3 felaktiga utvisningar. Plötsligt hade Rahimi stått på 10 utvisningsminuter istället för 22, och det hade varit en icke-diskussion. Alltså är de ständiga felbedömningarna av Rahimi ett ganska stort problem.