bloodandashes wrote1-1 målet, passning i sidled och direktskott. Svårt att hålla det skottet, inte ett dåligt ingripande av Engstrand.
Engstrand har ju fått en del kritik för att inte vara tillräckligt tät. Och detta är ett strålande exempel på varför den kritiken har lyfts fram. Att hinna med i sidled är svårt, men här står han redan på plats och pucken "smiter" in. Typiskt otätt med andra ord. Jag tycker det är en tavla.
I övrigt tycker jag Engstrand har fantastiska reflexer och är bra på att styra returer åt rätt håll. Dålig klubbteknik dock. Jag tycker att han gjort det bra så här långt, men det ramlar in lite för många enkla mål. Sånt har man inte råd med i längden.
Debatten om Rahimi och utvisningarna tycker jag är märklig. Särskilt sett mot bakgrund av det "Rob!" skriver. Pihl är en av av våra mest utvisade spelare någonsin, tillika den bästa defensiva backen vi haft. Låt gå för att Rahimi har dragit på sig ett par onödiga utvisningar, men av de minuter han suttit så har hälften varit felaktigt utdömda.
Varför kan vi inte spela PP? Det är särskilt tydligt i 6 mot 5 att det inte finns någon linje i hur pucken ska tas in i zon. Bära in den? Dumpa? Det blir liksom varken hackat eller malet, vare sig i 5 mot 4 eller 6 mot 5.
Till sist:
Arlbrandt tycker jag verkligen har lyft. En helt annan fighting spirit och ett betydligt större självförtroende. Kul att se.