köttet wrotecremator wrote+ Engstrand tar det han ska och lite till
- Backjobbet vid 2-2, måste ligga närmare där
Jag håller inte alls med om de ovanstående två punkterna. Tvärtom. Backen ser till att Luleåspelaren inte kommer in på mål. Engstrand gör en tavla som släpper stolpen för tidigt. Hade den här situationen inträffat förra säsongen så hade den här tråden svämmat över av inlägg om att allt är Norrenas fel efter en match där Cluben inte kan utnyttja sitt övertag i form av chanser och PP och ett målvaktsmisstag leder till poängtapp...
Det är helt okej att inte hålla med om mina punkter, men jag vidhåller att backen ska ligga närmare där. Han ska självklart inte ner bakom mål, men det fanns för mycket yta där han antingen kunde ha brutit in, slagit en pass, vallat in pucken (vilket också hände) eller gått runt kassen. Ja, självklart kunde Engstrand ha tagit den, men att kalla det för Rembrandt tycker jag är att ta i. Sen är det för mig ointressant om det är Chrille, Andersson eller Norrena som stått i kassen vid målet; backen borde fortfarande ligga tätare.
köttet wrote
På något sätt känns det ändå som Cluben gör det mesta väldigt bra, eller åtminstone väldigt mycket bättre än förra säsongen. Nu saknar jag bara målen... 8)
Här är vi däremot överrens! Vi saknar lite skärpa fortfarande, både i avsluten och i passningsspelet, men hittar vi rätt där så är jag övertygad om en topp 4-placering vid säsongens slut.