Lukkinen wrote- Engstrand understryker mitt uttalande om att han inte är ett dugg sämre än Norrena efter ytterligare en kanonmatch. Någon som saknar finnen?
Nu såg jag inte matchen igår, men det där ska jag svara på efter 20 omgångar. Man kan ha åsikter om Norrenas insats förra säsongen, men innan jag går med på att Engstrand "inte är ett dugg sämre" så vill jag se stabilitet över många matcher.
Men givetvis tycker jag det är hur kul som helst att Engstrand gjort det så bra. Två insläppta på två matcher snackar man inte bort.
- Almtorp. Killen kan inte teka, inte passa och absolut inte ta emot pass. Dessutom vevar han i luften mot en stillaliggande puck framför tom bur. Vad kan karln?
Enough said! Jag tyckte det var en konstig värvning från början. Den har inte blivit mindre konstig.
Jag måste hålla med Jocke_L här. Det är alltid någon form av hål i lagbyggena. Och inte bara hål, utan väldigt uppenbara hål. En spelskicklig center måste in mellan Weinis och Jämtin. Av det som finns i uppställningen just nu ser jag bara Himelfarb som aktuell, men både Lindhagen och Sebbe ser jag som bättre alternativ än Almtorp. Alltså bör han inte alls vara där han är nu.
- Domarna, nog fan är det jävligt sött med nykomlingar men när Jämtin gör en volt efter världens solklaraste tripping och Gerber tar målburen under armen och går utan straff börjar man ju undra...
Tell me something I don't know... 8)