Kan inte heller förmå mig själv att hetsa upp mig över resultat, eller ens spelet, nu. Det är en rätt stor skillnad i sättet att spela, och det vore väl fan om det inte tog tid innan det sitter. Framför allt går man med fler folk nu, ligger högre i banan, har tredjegubben högre osv. Tror mycket av utvisningarna kommer av det också innan man kommer in i det och hittar rätt ute på isen.
Tror verkligen inte att man kommer få svårt att göra mål den här säsongen. Däremot försvarsspelet oroar mig litegrann, idag var det svårt med positionsspelet, stora hål i laget, och backar som (fortfarande) har problem att få stopp i spelet. Rörlighet och ungdomlig entusiasm i all ära - hoppas man inte i likhet med förra säsongen behöver sakna pondus och muskler i försvaret. Tänker på kampen framför mål och kring sargerna, som blev avsevärt bättre när Majesky kom in. Skulle inte byta bort varken Mange eller Hävelid men båda dom här har en tendens att bli passiva och "klubb-duttande" framför mål. Grillfors hamnar lite i den kategorin också. Även centrarna spelar stor roll i försvarsspelet såklart, och där lär Söderberg - som förutom att vara bra framåt är riktigt vass i försvarsspelet både 4 mot 5 och 5 mot 5 - göra skillnad. Försvarsspelet hjälps hela laget åt med, och just den traingeln med centern och de två backarna måste fungera.
Mina plus idag går till Jämtin och Himelfarb. Jämtin ser riktigt rejäl och puckstark ut redan, och Himelfarb kommer skapa chanser varje match med sin skridskoåkning och framåtanda. Söderberg och Figren blir välkomna tillskott när de kommer tillbaka.
Hoppas som sagt Engstrand får ordning på sitt spel när det kommer till puckar mellan benen. Det händer lite för ofta tyvärr, men det är väl knappast något han inte vet om.