Man förlorar inte med 1-6 mot HV. Det spelar ingen roll om det är försäsong, säsong, slutspel, hockey, hockeybockey, inlineshockey, innebandy eller en förbannad jävla tipspromenad runt Stångån - man förlorar inte med 1-6 mot HV. I något. Någonsin.
Med det sagt - det här är en försäsong. Jag vet inte hur många år som försäsongen sett ut på ett sätt för att sedan sluta i ett annat, både laget i helhet och spelarkvalité. Jonas Soling, någon? Dominerar försäsongen och missar slutspel, någon? Kass försäsong och SM-final, någon? Jisses, tagga ner med domedagsprofetiorna!
Fluebuy wroteOm Huselius blir ledig och kry, öppna plånboken och locka hit honom dirr.
Det är inte en vinge vi behöver. Vi behöver en center. Om vi får Calle skadad så kommer vi att få enorma problem. Vingar har vi tillräckligt med, och dessutom kan Himelfarb gå som vinge om vi får in en ny bra center. Det var som Lukkinen (tror jag?) skrev: att sätta Weinhandl med Almtorp.. alltså, det går inte. Det är som att sätta Megan Fox och Marit Paulsen i samma rum.
Fluebuy wroteKänns även som att vi även denna säsong saknar en powerplayback. Mange verkar (dessvärre) helt slut?
Slut och slut.. däremot är det nog bara att inse att han aldrig kommer att komma upp till den nivån som han en gång låg på. Men han får mer än gärna motbevisa mig.
Och att en kille som knappt har fått fjun på hakan släpper in en del mål mot ett av Sveriges bästa lag (och urk, var det tar emot att säga det där), det ser jag inte som en katastrof. Det är dessutom mkt bättre att den tänkte tredje- och fjärdemålvakten är utlånade för att få speltid och utvecklas. Det tjänar vi mer på i längden.
Gällande Engstrand/Andersson har jag redan uttryckt min åsikt tillräckligt.