Det är nu officiellt att Fredrik Norrena lämnar LHC, för att nästa säsong tillhöra Växjö Lakers. Efter så lång tid i vår dress, kommer det kännas konstigt - och sorligt - att se honom i ett annat lag. Varje fan vill såklart att sitt lag ska ta SM-guld, men det är inte alla spelare som man känner så starkt för att man blir nedstämd när den spelaren inte fick uppleva ett guld här. Det är så jag känner nu, angående Norrena.
Jag läser silly-tråden, och det är "lättnad" jag ser. Det må så vara, om folk tycker att det är skönt att Norrena försvinner så är det upp till dem. Men det är fanimej dags att visa lite uppskattning. Utan Norrena hade vi inte varit ett topplag i så många säsonger, det kan jag lova. Vill folk se på framtiden med tro och hopp, varsågoda. Men vi får inte glömma det förflutna och det han har gjort i den här föreningen.
Fredrik Norrena - tack för allt du har gjort för LHC. Du förtjänade ett värdigare avsked av ledningen, men du ska veta att dina fans aldrig kommer att glömma eller sluta uppskatta dig och den roll du har haft i den här föreningen. Vi kommer att sakna dig. Lycka till i framtiden!
EDIT: Nu vet jag att någon kommer att hänvisa till den här länken och mena att ledningen visst har gett Norrena ett värdigt avsked efter att man kallat honom "en hjälte". Därför kan vi lika gärna ta det nu: jag tycker inte att man behandlar "en hjälte" genom att låtsas om som att han inte finns när man presenterar det nya målvaktsparet. Det är inte "ett värdigt avsked". Det genererar en extra fadd smak i munnen.