Jag har valt att avvakta med den här tråden tills jag tror att truppen är spikad för året. Nu när Almtorp ansluter tror jag att den stunden har kommit (såvida inte Söderberg försvinner, hemska tanke). Här är mitt betyg på Hemlins jobb:
Målvakter: 1/5
Jag kan inte sätta högre, det går bara inte. Engstrand har inte bevisat tillräckligt för att förtjäna förstaspaden, och då behöver vi ha två bra målvakter om vi ska ha en kamp om platsen. Problemet är att Andersson, i mina ögon, inte är tillräckligt bra. Här har Hemlin gamblat - och han gör det rejält. Chansningen kan gå hem, men går den fel så kommer LHC ha enorma problem kommande säsong. Just att det är en chansning av enorma proportioner och att jag tror att det inte kommer att fungera gör att det blir bottenbetyg. Jag är ärligt talat närmare en nolla i betyg än en tvåa.
Backar: 3/5
Här sätter jag en trea i betyg, och då är jag snäll. För att få in en fysisk spelare värvas Rahimi, men jag ställer mig frågande om han kan göra ett tillräckligt bra jobb för oss. Då har vi bara Lorentzon. Och vi behöver ha mer fysik på backsidan. Dessutom, får vi skador kommer vi att få enorma problem. För att vi ska ha en bra backuppsättning så måste Mange och Hävelid lyfta sig - ordentligt - men jag är rädd för att förra säsongen inte bara var en formsvacka. Det finns potential, och det gör att betyget blir en trea. Men jag velar mellan en tvåa och en trea, och gudarna ska veta att jag är ordentligt orolig.
Det ska tilläggas att jag inte räknar med E. Andersson.
Forwards: 3/5
Får man hem Weinhandl så borde betyget vara högre. Men jag ser inte det som en insats från sportchefen. Han ville hem. Jag saknar även Petterström. Samuelsson och Himmelfarb är intressanta värvningar - i synnerhet den förstnämde - men håller schweizkanadicken i högsta ligan? Kan han bli vår bra andracenter och producera? Om inte, så får vi problem.
Forwardssidan är starkare än backsidan, utan tvekan. Men får vi skador på våra tänkta poänggörare får vi problem, och jag saknar de fysiska rollspelarna.
Till sist: Almtorp? Seriöst, Hemlin! Det duger inte. Att gå från Aucoin till Almtorp är som att gå från Megan Fox till Marit Paulssen.
Coach: 5/5
Senast vi hade en bra huvudtränare (som värvades för att vara huvudtränare) hette han Roger Melin. Nu är han tillbaka, och han är mannen för jobbet. Han kan bygga lag, och han kan coacha lag. Äntligen får vi en tränare som alla respekterar, och som både kan och vågar bänka en spelare som inte gör sitt jobb. Klockren värvning.
Slutbetyg: 2,5
Det är för mig för många chansningar för att jag ska vara nöjd. De största problemen är målvakterna och saknaden av fysiska spelare. Det kan dessutom bli rejäla problem i lagdelarna om vi får skador - här tänker jag på toppbackarna och poänggörarna. Dessutom är värvningen av Almtorp katastrofal. Om man går ut och säger att man ska ha en spelare "av klass" och värvar honom - då är det något som inte riktigt stämmer.
Det kan lyckas (och självklart hoppas jag på det). Men det kan också ställa till ordentligt med problem. Hemlin har chansat för mycket, och det måste finnas med i tanken när man betygsätter honom.