Det är fanimej helt underbart. Kvalserien har inte ens börjat än - och redan så börjar Leksandsfansen sina snyftanden om att det är så himla synd om dem.
För det är ju inget annat än en skandal att de får 160 biljetter (vilket är mer än minimigränsen) till en bortamatch i Stockholm, enligt Tina Johansson, bossen för "Tokiga Masar" (herregud). För 160 biljetter räcker ju inte till alla leksingar i Stockholm och de aktiva supportergrupperna (som att det är Djurgårdens problem).
Men det slutar inte där! Skogsmuppen briljerar sedan med ytterligare två kommentarer: Jag förstår inte varför den inte spelas där. De vet att vi har invaderat Globen förr, men de kanske är rädda att det kommer så mycket leksingar att vi får hemmaplan och Det är tråkigt att de är så fega och rädda.
För det första så är Globen uppbokad sedan tidigare. Därmed så kan inte DIF spela där, och DIF kan inte påverka det. Det ultimata beviset: du kan inte ha någon som helst koll (eller bry dig om att skaffa det) om du håller på Leksand.
För det andra: jag vet inte, men jag tror inte att Djurgården skakar så extremt mycket när de möter ett lag som är kända för att torska varenda jävla kvalserie de ställer upp i. Det finns en anledning till varför det kallas återtåget.
Varför tror Tina att Leksand bestämmer över alla andra lag och arenor? Nej, hockeysverige skulle må så mycket bättre utan Leksand och deras fans. Äckliga jävla skitgäng. Usch. Nu blev jag extra glad över att vi inte hamnar i kvalserien, så vi slipper de där inavlade patrasken.
Fotnot: Aftonbladet säger att DIF "stänger ute" Leksandssupportrarna. Jag skulle gärna vilja veta hur det är att stänga ut någon genom att ge mer biljetter än vad de minst måste göra.