Rob! wroteÄn är det inte över, dock måste det bli en tre på torsdag mot Skellefteå.
Problemet är bara att det är samma sak som har sagts i.. ja, nästan 20 omgångar nu. Nu måste vi vinna nästa match. Så blev det inte så, då måste vi ta tre pinnar nästa match. Sen sket det sig också, då måste vi köra över de här nästa match. Så blev det ny förlust, så nu måste vi besegra nästa lag. Och så - hör och häpna - så slår vi det laget. Men då tror vi att vi är världsbäst och inte behöver vinna nästa match. Sen börjar det om igen..
Det är klart som fan att det är över! Det här laget har tydligt bevisat att de varken kan, vill eller orkar (bry sig om) att vara som bäst när det verkligen gäller.
Eller - för den delen - åtminstone spela acceptabel hockey när det inte är sexpoängsmatcher.
EDIT 1: Det enda positiva jag ser med en kvalserie - oavsett om vi klarar oss eller inte - är att förändringar inom organisationen m å s t e ske. Vissa måste få årtusendets lönesänkning, andra får foten helt och hållet.
Om det inte sker efter en kvalserie - efter att så brutalt missat målsättningen för det här laget - då kommer det aldrig att ske. Och kanske (om vi klarar oss) är det ett uppvaknande som den här föreningen behöver.
Men jag blir förbannad över att vi riskerar att inte spela elithockey nästa säsong.
EDIT 2:
bloodandashes wroteJag kollar hellre på att lag med hjärta som spelar i AS än ett lag utan hjärta som spelar i ES.
+1. Min vilja att se elitseriehockey även nästa säsong är 100%. Men min vilja att se ett lag som kämpar är 120%. Minst.