A-J_Niemi#7 wroteNågon som såg matchen? Kanske daxs för lite Italienska mututredare att besöka Färjestad och göra en genomsökning av Lärkings bostad för detta var en av dom pinsammaste insatser jag sett.
Lärking ger Niemi fem minuter plus game för en klockren tackling på stackaren Mattsson. Tydligen får man inte tackla FBK spelare, se bara på mötet mellan MoDo och FBK där Mathias Johansson blev tacklad, skrattretande av dom randiga. Niklas Anderssons "tackling" på Ledin sedan då! Han missar den men ändå flyger Ledin likt den vante han är. Nä, Färjestad tar SM guld i år igen med sådan hjälp ifrån Lärking och övriga.
Aja, den verkliga vinnaren denna säsong är då dom som tar sig till final där givetvis fusklaget FBK står som motståndare!
Välkommen till verkligheten, nu har du en gnutta aning om hur det känns. Lägg sedan till semifinal så...8)
Men ärligt talat, jag är jävligt trött på att domarbasen P Andersson gång efter annan uttalar sig som att alla hans domare är ofelbara. När inte ens företrädare för laget kan bemötas på ett sakligt sätt utan försvaret för domarbasen återigen är att det är fel "gå ut och snacka så här i media".
Det måste gå att ha en verklighetsförankrad hållning att INGEN än ofelbar och att ALLA parter bör utvärdera matchen och se vilken lärdom som kan dras. Det går inte att ta en sådan pajas på allvar, eftersom det är uppenbart att han har fel. Allt är en jäkla oärlig mediafasad. En fars.
Anderssons matchstraff var faktiskt riktig bedrövlig. Lärking var otillräcklig och pallade inte trycket i Karlstad. Precis som Sjöberg var otillräcklig och inte pallade trycket i Scandinavium i våras.
Ã…terigen blir vi ordentligt uppmärksammade på att dagens domarsystem är oförmöget att klara av sådana här täta matcher. Hur många till blir det innan det händer något? HL och förbundet måste ta tag i domarsystemreformerandet omedelbums så att något fungerande kan komma till stånd utan dröjsmål. T ex tvådomarsystem.
Förhoppningsvis jämnar allt ut sig innan jorden går under, så vi alla får en beskymmerslös vistelse i evigheten...
Jag gillar skarpt resultatet - 1p vardera till konkurrenterna! :twisted:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=694850