bloodandashes wroteOm inte Norrena är kvar nästa år ser jag hellre Brage i målet än Engstand.
Ett alternativ är att man värvar Jonas Fransson från Rögle och Brage som backup.
Brage eller Fransson, du skämtar? Fransson visade ju sist han var här att någon 1a målvakt i elitserien kommer han aldrig bli. Han hade en riktigt bra säsong i fjol hos Rögle, men inte varit lika imponerande i år.
Brage har förvisso till större del varit utlånad till bottenlag i allsvenskan, men inget tyder väl på att han är redo att ta en roll i elitserien?
Skulle vi bryta med Norrena efter säsongen, för att sedan plocka in en målvakt från allsvenskan som kan konkurrera med Engstrand så finns det två betydligt hetare kandidater: Daniel Bellissimo(bofors) eller Julius Hudacek(södertälje).
Slutar det så illa att vi åker ut förväntar jag mig att man jobbar stenhårt med att få Engstrand att stanna som given 1a keeper, med Högberg som backup. Tror inte många lag (om ens något) i elitserien skulle vara villiga att ge Engstrand något större förtroende, och förhoppningsvis brinner han för att hjälpa Cluben upp om vi nu skulle åka ut.
bloodandashes wroteOm det skulle bli AS nästa år. Hur tror ni truppen skulle se ut?
Engstrand
Högberg
Mange - Lorentzon
Hävelid - Bäckman
Hultström - Nielsen
Venturi
T.Donati - J. Donati - Himelfarb
Karlsson - Lindhagen - Hagelin
Ylven - Frøshaug - K.Olimb
Ottosson - Jigmalm - Nermark
Fish/Norden/Modigs/Öhman (beroende på vilka som stannar)
+Crus Rydberg, Bristedt & Vrana i J20
Något sådant kanske?