Om det stämmer så tycker jag att Cluben gjort en väldigt bra affär sett över tid, faktiskt (då kommenterar jag inte alls vad man använt pengarna till, utan vad man lyckats få in). Jag vet i och för sig inte exakt hur mycket man lyckats mjölka ut ur avtalet med Tony, men man har lyckats med konststycket som mig veterligen ingen annan klubb i historien gjort, dvs att få ut bra betalt för en spelare. När andra tvingats släppa sina bästa spelare mer eller mindre gratis (symbolsummor) har man först tryckt igenom flera förlängningar av kontraktet, sedan hyrt ut honom, och sedan i slutändan sålt rättigheterna.
Säg någon svensk elitserieklubb som kommit ens i närheten av de summorna för en spelare, och jag ger mig. Jag är således nöjd (även om jag givetvis helst sett honom spela för oss, men tyvärr gäller principen "it takes two to tango") ...
Jag förstår dock absolut att vissa har avvikande åsikt, baserat på mer känslomässiga reflektioner.
Tony, tack för ditt spel under de tidiga åren, och för miljonerna vi fått därefter.