lokalpatriot wrote Om man har någon form av erfarenhet av att leda en stor organisation så vet man att rykten av den här digniteten kommer komma ut. Vilket också har hänt. Annars hade vi ju inte skrivit om det här.
Jämtin har det inte framkommit så mycket om, men att man vill göra sig av med Norrena har ju länge varit riksnyhet. Om det nu blir så att man behåller båda så har ju den soppan varit helt i onödan. Det är amatörmässigt. Jag har höga krav på clubens ledning, det tycker jag man ska ha.
Menar du att ledningen inte ska kunna diskutera internt (i ledningen) ämnen som är känsliga? För att inte agera amatörmässigt så måste de ju enl. ditt resonemang uppfinna ett nytt sätt att kommunicera (typ rövarspråket 2.0) för att saker inte ska läcka.
Inte någon gång har det bekräftats av Hemlin eller Helber att man är missnöjda med Norre eller Jämtin. Att det kommer ut rykten är ju omöjligt då truppen består av minst 23 spelare plus fruar plus tränare och materialare och fan och hans moster som rör sig runt ett lag. Med det massmediala intresse som finns runt laget tror jag tyvärr det är omöjligt att hålla allt internt.
Vad gäller tappade spelare som blommat ut så håller jag med om Olausson. Minns dock att han var en helt annan spelare och att vända ner i AS och verkligen få ta sig en funderare kring vad han vill med sin karriär tror jag var absolut nödvändigt. Niklas var rejällt otränad och hade ett kroppspråk som var allt annat än imponerande för att vara en så ung kille som får chansen i ES.
Lauritzen var ju total olycka rakt igenom. Vi scoutade bra och trodde på han men skador gjorde att han aldrig kunde slå sig in i truppen. Tror inte nån av oss såg 40+ poäng i honom när han var hos oss?!?