Tycker diskussionen ang vad spelare tjänar är ganska ointressant som supporter!
Jag förstår att kosing-frågan självklart speglar de typ av spelare du kan locka till dig, men att tycka en spelare endast bör stanna kvar "om han kan tänka sig gå ner i lön" etc spelar ju ingen roll om han vart bra eller dålig.. Antingen tycker man väl om spelaren eller så anser man att man bör ersätta på ett eller annat sätt?
Vi tävlar i resultat, om sen då Weinhandl eller Lorentzon gör mål kontra vad de anses vara värda av vår sportsliga ledning är väl ganska ointressant? Jag gillar spelarna oavsett...
Egentligen då samma fråga omvänd, då vi ex värvade hit en avdankad Holmqvist som jag hela tiden känt varit totalt onödig...
"Han var billig"... Tycker han varit värdelös även om han må varit billig jag.. Hehe..
Jag vill ha ett moderniserat, nysatsande LHC redan nästa säsong.. Kommer vi en bit på vägen är jag nöjd...
Man att inte ta vara på chansen att byta bort spelare som inte tillför speciellt mkt framåt som Petterström eller Olsson nu, det för mig är som supporter en smaksak (gillar jag spelaren eller inte? och kan man diskutera kring saken om den och den är nyttig i vissa aspekter kontra vad nån ny skulle tillföra?). Antingen gillar man spelaren eller inte. Spelar ingen roll om Petterström går ner i lön, för ajg kommer ändå alltid anse att det känns mer spännande med Salmonsson istället om det nu vart lösningen! 🙂
För att knyta åter till Silly Season istället för lönesamtalen, är jag riktigt orolig över att det inte snart annonseras någon status kring Jämtin, eller än värre målvaktscirkusen!