fever wroteEast wroteFever// jag tycker att du är ute på lite hal is om du tror att himmelfarb värvas till 4:e kedjan
Nja det är mer en känsla jag har att Melin inte spelar med så uttalade linor utan vill ha produktion rakt över. Det innebär väll egentligen en något starkare förstalina för att sedan ha kvalitet rakt över.
Må så vara, men personligen har jag svårt att se att man värvar allsvenskans bästa center och sedan väljer att placera honom som forward i en 4e line. Även om denna 4e line får bra med speltid så bör han ju ändå placeras i en bra omgivning som ger oss möjligheten att få ut maximalt av honom.
Efter fiaskot denna säsong och den ekonomiska baksmäll som vi ändå åkt på så försöker man nog hitta en del 'guldkorn', Himelfarb kan mycket väl bli en klockren värvning. Lyfter inte i närheten av den lön Hlinka hade denna säsong och kan mycket väl producera liknande siffror, dessutom en spelare som erbjuder mer i defensiven och det fysiska spelet.
Senast Melin var hos oss hade vi tydliga 4e kedjor. 05/06 hade Soling, Blomdahl & Bagarn varsin plats i 'brunkar-linen' större delen av säsongen.
Tror centerbesättningen är klar till kommande säsong: Söderberg, Himelfarb, Karlsson & Lindhagen.
Om nu Söderberg skulle lämna för NHL så lär en ny center ansluta, men känns föga troligt då han missar VM.
Tycker det ser helt ok ut på centersidan, vilket då kanske kan öppna upp för två riktigt bra forwards då endast Söderberg bland centrarna lär sitta på en högre lön.
Vakant - Söderberg - vakant
Arla - Himelfarb - Jämtin
Figren - Karlsson - Hjalmarsson
Petterström - Lindhagen - Hagelin
Olsson, J20