LHC's bästa nyförvärv denna säsong heter Roger Melin. Tror att han har varit del i majoriteten av värvningar till denna säsong, och hittills har de väl visat sig spela ut rätt bra med tanke på poängläget gentemot fjolårets trupp? Givetvis med ett stort undantag av Lee Goren då som varit en grym besvikelse hittills, som dock inte riktigt kändes som en typisk "Melin"-värvning, Goren passar helt enkelt inte in i spelsystemet som Roger tillämpar med hög skridskofart. Men jag väntar med att stämpla Goren som en total floppvärvning till efter slutspelet är avklarat, då han kanske har ett större syfte. Folk dömde totalt ut spelare som Rahimi, Salomonsson, Almtorp innan de ens sett de spela i LHC dressen, men i de fallen anser jag att de var bra värvningar som känns som "Melin"-touch över...
Är det Melin som haft fingret i spelet här och önskat få in Pavli efter att han haft honom i sitt lag 2 år i AIK så litar jag på honom. Tror att de tänker på hur spelet i slutspelet kommer se ut, och där är nog en spelare som Pavli mer lämpad än spelartyper som Lindhagen, nermark osv som lätt viker ned sig när det är lite hårdare och tajtare spel. Men jag håller helt och hållet med om denna värvning är till för att "ersätta" Weinhandl, i så fall får man tycka att det är en ytterst märklig värvning. Men låt oss ge våra spelare en chans innan vi snabbt delar ut floppstämpel! Som sagt är det ju flera andra i dagens trupp som majoriteten spytt galla över innan de ens hunnit klä om till den blåa dressen. Bara en tanke. less på att läsa så mycket negativt i dagens hockey, bättre att lägga energi på annat håll, som att stötta laget i våra hjärtan... Älska mer, hata mindre! (lät lite flowerpower över mig nu, men nu fattar...) ^^