Ahlberg wroteJag är nog helt ensam om att tro och tycka att en Henke in i frölunda långt ifrån löser deras problem.
En NHL målvakt är alltid en NHL målvakt och inte en ES målvakt. Skott kommer från helt andra ställen, i helt andra lägen och på delvis olika ställen hos målvaktens 5 hål.
Nåja, nu tror jag inte att den skillnaden är så stor, speciellt inte om man går från NHL till elitserien och inte tvärtom. Målet är lika stort där borta och Henke har inte direkt blivit sämre på att täcka det sen han lämnade Frölunda.
Med det sagt säger jag också att om motståndarlagen får in utespelare från NHL är det mycket klokt att själv värva en NHL målvakt som har rutin om vart och när skotten kommer.
Så en NHL-målvakt gör knappt någon skillnad, enligt dig, men vi ska värva en om de andra lagen får in 2-3 spelare som de är vana att få skott ifrån, och strunta i övriga 17 utespelare i truppen. Känns lite långsökt om du frågar mig..
[/quote]Men en NHL målvakt i sig är enligt mig inte så himla stor skillnad som folk vill få det till.[/quote]
Nu snackar vi inte vilken NHL-målis som helst. Hade det handlat om Anders Karlsson, Al Montoya, Richard Bachman eller någon annan medelmåtta hade jag hållit men nu är Lundqvist NHLs (och därmed världens) bästa målvakt.
Jag säger inte att det långsiktigt skulle bli en garanterad succé för Frölunda men det är väl klart som fan att de skulle bli mycket bättre för stunden av att byta ut Julius Hudacek mot världens bästa målvakt?