Mina önskningar innan match besannades. Fy fan vilken jävla insats! Cluben gör tre (3) bra perioder där både anfallsspel och försvarsspel klaffar klockrent. Det finns inte en blå spelare som gör en dålig insats idag (om vi bortser från Norrenas tavla, för i övrigt var han klockren). Och Cluben gör sju mål. Det känns så jävla härligt.
Jag vill också lyfta fram en särskild händelse: Cluben leder med 6-2 och Modo har lite tryck i vår anfallszon, med rätt lite tid kvar att spela. Andreas Jämtin slänger sig för att täcka skott, och får den på sig. Några sekunder senare prövar Modo på nytt. Då slänger sig Jämtin - med huvudet före - och täcker bort skottet. Då leder vi alltså med 6-2, och Modos chanser att vända matchen är borta. Det finns inställning i den här truppen, där har vi ett konkret bevis på det. Hatten av för dig, Anderas!
Idag tar spelarna skotten, från alla möjliga lägen och positioner, och de är med på returerna. När de dumpar puck så är någon antingen första man dit, eller så är de både andra och tredje man på pucken. De är aggressiva, och de vågar.
Som sagt, ingen gör en dålig insats idag. Men jag vill lyfta fram några spelare: Hx2 som visar gamla goda takter (måtte det hålla i sig), Petterström och Figren kämpar och sliter som djur, och får utdelning genom varsitt rättvist mål, Honken gör en klockren defensiv match vilket även Bäckman gör. Sedan finns det en spelare till, som få har nämnt som en kugge i dagens match - Almighty Ivan. Vilka tacklingar människan satte, i synnerhet i första och andra perioden. Man riktigt såg hur Modos anfallare mattades av och tappade motivationen. Inte ett fel gjorde Ivan.
Det finns bara en sak som gjorde mig irriterad idag. Men, det är inte något spelmässigt. För er som är nyfikna på vad det är, ni kan titta in i tråden om föreningens gameplan om några minuter eller så.
Nu ska jag njuta kvällen ut. Imorgon, när jag slår upp ögonen, så är det nollställning som gäller. För hur bra det här än var, och hur mycket det än visar att vi har chansen, så betyder det ingenting om vi inte slår DIF på torsdag. Nu är det att ta vara på självförtroendet utan att bli kaxiga och nonchalanta. Det här delmålet är avklarat - nu ska all fokus ligga på nästa delmål.
Forza Cluben!