Inför den här matchen skrev jag att den här bataljen handlar det enbart om spelarna att gå ut och visa att "nu är det dags, nu vänder vi det här". Att knyta nävarna och spela för varandra och för föreningen - och inte minst för sina fans. Wein sa det bäst - det enda kravet var att alla jobbade till 100%. Och så får man det här... De lyckas, på tre minuter, säcka ihop totalt. Och så var den matchen körd. Ingen inställning, inget jobb, ingen fart på skridskorna, inga mål och en hop med individuella misstag.
De orkar inte ens ge 100%. Det är det sjuka. De klarar inte ens av att bita ihop och göra en bra insats. Och jag vill inte se några intervjuer efteråt där vare sig spelare eller Harald säger att det berodde på att "de inte vant sig vid coachens spelsystem än". Det här är, helt och hållet, spelarnas ansvar och de ska tamejfan skämmas! (EDIT: Där, som ett brev på posten, fick jag se Ahlbrants kommentar.. herregud, vad är det för fel med spelarna i den här truppen?)
Jag tänker inte försvara Norrenas tabbe, men jämför hur många gånger han tabbar sig jämfört med Robin Persson. Norrena får oförtjänt mycket skit hela tiden. Idag var han inte speciellt bra, men hur många var det? Hur mycket hjälp har han fått i år? Utan honom hade läget varit ännu värre, det lovar jag er. Men - i det här läget så får man inte göra sådana misstag!
Sedan är det löjligt att försvara Jämtin i det där läget. Det sista vi behöver är ett matchstraff, oavsett situationen vi är i.
Det här är obehagligt dåligt. Jag skäms över det spelet (eller snarare bristen av det) som vi visar upp. Det är ovärdigt ett lag som skall vara ett topplag. Det är ovärdigt ett lag med den här spelartruppen. Det är ovärdigt mot hela den här staden.
Ynkligt.