Jag är fortfarande förbannad, ledsen och helt jävla tom i kroppen. LHC kan inte slå Växjö på hemmaplan. LHC kan inte slå en nykomling som har sina tre bästa spelare skadade. LHC gör återigen inte fler än tre mål i en match. LHC kan återigen inte hålla en ledning. LHC kan återigen inte gå till anfall så fort de leder. LHC kan inte bjuda tillbaka något till sin hemmapublik (läs: sin ståplats).
Och nu börjar jag få förståelse för de som känner följande: LHC är inte bättre än såhär.
Det hela kröns av nya, idiotiska uttalanden av mannen som borde ha sparkats åt helvete för flera månader sen.
– Men jag har aldrig för en sekund funderat på att hoppa av och känner fullt förtroende. Det är i motvind man får bekänna färg och det tänker jag göra.
Har du suttit inomhus med hörselskydd hela säsongen eller är det här den största självförnekelsen i Clubens historia? För helvete, det har fan varit orkanbyar hela säsongen. Det har stormat i 36 omgångar! Du har haft 36 omgångar på dig att bekänna färg, men medan fansen fortsätter vara röda i ansiktet och svarta i blicken så är du lika jävla blek som du alltid har varit. De enda känslorna jag sett dig visa var när du gick ut från isen igår och hånflinade åt dina egna fans. Fy fan.
- Jag tycker ändå att vi spelar ganska bra emellanåt, men största problemet är att vi måste göra mer mål än vi gör nu för tillfället. Jag tycker att vi spelar med bra fart emellanåt men vi har för djupa dalar i matcherna.
Jag tycker att emellanåt så spelar vi som skit emellanåt, men det största problemet är att vi, emellanåt, inte ens spelar bra hockey och vare sig gör mål emellanåt, eller tar tre poäng, emellanåt. Emellanåt.
Same old story, same old song and dance... För helvete, Säcken! Det finns ingenting att vara nöjd över! Det är inte möjligt att ha bortförklaringar efter varje match! Vi spelar inte bra, vi spelar inte med bra fart. Och att vi inte gör fler mål "för tillfället" - är det inte dags att ändra på det nu då, efter 36 omgångar? Eller ska du få fler chanser att bekänna den där bleka färgen?
- Det gäller att stå med fötterna på jorden och jobba vidare.
Ja, för det har ju funkat bra hittills. Vändningen kommer ju, det vet vi ju. Det visste vi ju redan efter 12 omgångar, det kände vi redan efter 24 omgångar, och det ser vi ju verkligen som en självklarhet efter 36 omgångar [insert ironic comment here].
Någonting måste hända, någonting måste göras. Ståplats måste stå enade, match efter match, och visa sitt missnöje tills Säcken är borta. Hur och vad spelar inte något roll längre (känns det som just nu). Säcken måste bort. Jag tar fanimej hellre tillbaka Gunnar med drakar och glasburkar - så jävla illa är situationen.
EDIT: - Alltså, publiken har rätt att tycka vad de vill. Men jag tycker att det är roligare när de stöttar oss, säger backen Johan Åkerman.
Samma man som nyligen tyckte att det var bra att få massa bortafans till utomhusmatchen så att han inte skulle frysa av blåsten. NU passar det att tigga stöd. Fy fan Åkerman, du kan dra härifrån. Nu.
Jag har inte mycket att säga gällande det som hände efter matchen. En sak är dock jävligt säker: poliser får knappast ett bättre rykte när konstaplar går fram till människor som inte har gjort något och skriker åt dom det första de gör, och hotar med skjuts i polisbil när man frågande vill veta varför de klassar en som ett hot. Bete er, för helvete.