Fruktansvärt sköna poäng, men jag är långt ifrån nöjd med matchen. Stora delar efter vi har tagit ledningen med 2-0 ställer vi upp och agerar som vi spelar boxplay, jag mådde uppriktigt sagt illa när jag tittade. Hade man inte vetat att det var 4 mot 4 när Figren + AIK-spelare åkte ut hade man inte kunnat ana att vi hade lika många spelare på isen, katastrof!
Skillnaden mot andra matcher var som sagt att AIK hade oflyt och var riktigt ineffektiva. Som någon här uppe skrev kändes inte Engstrand speciellt stabil men får ändå tag på puckarna vilket var välbehövligt. Sen är jag rätt imponerad av AIK's boxplay som är stor, rörlig och sätter press högt på oss vilket skapade problem många gånger. Det här blev ett tråkigt inlägg kände jag men måste till sist fråga mig varför inte den där jävla Säcken tar timeout under AIK's värsta anstormning i andra perioden och samlar ihop killarna lite, men det har han väl en bra förklaring till också troligen.
Ett jävla slit nu i nästkommande matcher vill jag se, att alla spelare tänder till extra om vi tar ledningen och är redo att mörda för den!