Jaha, vad ska man säga om detta? Första perioden tycker jag var väldigt bra förutom slarvet vid bif 2 kontringar varav den ena blev mål. 2a och 3e är sämre men vi har marginalerna med oss denna gång. Totalt sett var väl segern hyffsat rättivs ändå.
Krävs dock en rejäl förbättring om vi ska avancera i tabellen men förhoppningsvis gav denna seger lite självförtroende att bygga vidare på.
Jag har länge försvarat Laumanns roll i laget men nu tycker jag det är färdigt, tillför ingenting på isen. Visst borde Musse eller någon junis tillföra mer? Annars gillar jag petningen av Åkerman till förmån för Hultström, Det gav ett lyft till laget. När Åkerman kom in uppstod total förvirring, han går alltid in med röven i närkampen, pucken upp i luften och sedan har han ingen aning om var den (eller spelare) tar vägen.
Måste vara väldigt frustrerande för Jämtin att spela hockey, Killen får ju utvisning så fort han är i närheten av en närkamp. Igår blev han inknuffad i målvakten och åker naturligtvis efter diskussion mellan domarna ut för charging. Totalt obegripligt och enbart för att det står jämtin på tröjan, starkt av han att hålla sig kall så ofta ändå.
Mange är verkligen ett mysterium denna säsong, väldigt mycket slarv och lite konstruktivt, verkar inte hänga med.
Backsidan
- Hävelid
- Mange
- Dahlbeck
- Majevski
- Bäckman
- Hultström
- Lorentzon
- Person
Räcker bra så va?